It’s been a while…

Processed with VSCO with b1 preset

Ik ben al zo’n tien keer opnieuw begonnen met schrijven, denken en formuleren. En telkens weer kwam ik op het punt vanwaar ik niet verder kwam. Te veel ideeën of juist te weinig, het niet onder woorden kunnen brengen van mijn gedachtespinsels of er gewoon niet tevreden over zijn. Maar vandaag, vandaag ben ik terug na een paar maanden weg te zijn geweest.

De laatste tijd is er zoveel veranderd in mijn leven. Die laatste paar maanden waar ik het net al over had, waren maanden waarin ik veel, heel veel, heb nagedacht, veel heb geleerd en mezelf nog beter heb leren kennen. Maar dat niet alleen, ik leerde ook iemand anders kennen die ik kan beschuldigen van het op de kop zetten van m’n leven, op een hele positieve manier dan. 🙂 Want ja, Vera heeft sinds november een vriend en hij maakt me de gelukkigste persoon op deze aardbol!

Op dat vlak kan ik dan ook zeggen dat ik heel veel geleerd heb. Ik ben zeg maar een ‘beginner’ in relaties en ik had op de drempel van dit jaar ook nooit gedacht dat dit me zou overkomen. Maar ik kan je vertellen, het is geweldig om iemand te hebben die naast je staat, die je begrijpt en van je houdt. Aan te raden 😉

Verder heb ik weer een stukje verder mogen komen in de altijd aanwezige zoektocht naar wat ik, als 16-jarige jongere in 5VWO, wil met mijn leven. Ik zit dan nog niet in mijn examenjaar maar bedenken wat je in de toekomst wil gaan doen, kan nooit kwaad. 😉 Vorig jaar was ik er bijna stellig van overtuigd dat het niet anders kon, ik zou óf de studie MWD (Maatschappelijk Werk & Dienstverlening) óf de studie GPW (Godsdienst Pastoraal Werk) gaan doen. Natuurlijk liet ik de opties nog open en zorgde ik ervoor dat ik geen tunnelvisie kreeg (#wieisdemolbegintweerbijna:D) maar ik dacht eigenlijk wel dat dit precies was wat bij me paste. PasTE, je leest het goed.

De laatste tijd ben ik namelijk steeds meer aan het nadenken over wat ik nou écht leuk vind en wat ik later heel graag zou willen doen/worden. Twee dingen kwamen gelijk in me op; fotografie & taal/schrijven/lezen. Ik houd ontzettend veel van fotografie, hoe je daarmee de kleinste details, leukste momenten en dierbaarste herinneringen op beeld kan zetten: fantastisch!

En taal, tsja ik vind dat gewoon heel fascinerend en ben er aardig goed in. Lezen deed ik al zeer veel vanaf het moment dat ik trots aan mijn moeder kwam vertellen dat ik in één keer van AVI-Niveau 2 naar niveau 8 was gegaan. Dat vele lezen is later wel weer een beetje afgezwakt maar nu ben ik weer back on track door verschillende inspiratiebronnen om me heen.

De afgelopen jaren, en nu ik terugdenk deed ik dat vroeger eigenlijk ook al veel, doe ik ook steeds meer met schrijven. Ik vind het echt heel erg leuk om de chaos van mijn gedachten te doorbreken, er een tof, goedlopend verhaal van te maken en ergens neer te zetten. Of dat nou op mijn blog is, in een Nederlands verslag of in één van mijn persoonlijke ‘journals’, dat maakt niet uit.

Dat bracht mij bij de gedachte: Vera, waarom ga jij niet de richting van communicatie op? En dat is waar ik nu ben, daar bij die gedachte.

Processed with VSCO

Wat ik verder heb gedaan? Op school overleefde ik mijn eerste toetsweek, ik besloot te beginnen met de theorie voor mijn autorijbewijs, ik kocht merchandise van Moriah Peters, schreef voor het eerst in tijden weer eens een brief, kreeg van mijn ouders het boek: ‘Priceless’ geschreven door For King & Country, beleefde heel wat fotografieavontuurtjes en ik ging naar het BEAMFestival. Daar ontmoette ik een internetvriendin voor het eerst, wat heel erg tof was! Natuurlijk waren er ook vet leuke artiesten én de première van de fílm ‘Priceless’. Ja, dat is dus van het boek waar ik het drie regels hiervoor over had. 😉 Ge-Wel-Dig!

En dit is zo’n beetje wat ik de afgelopen weken allemaal heb meegemaakt. Ik zie nu dat ik er een vet lang verhaal van heb gemaakt. Als je tot hier bent gekomen, topper! ;P Ik heb veel zin om meer te gaan schrijven en te fotograferen en dat hier met jullie te delen. Of misschien niet meer hier, daar ben ik met mezelf nog over aan het brainstormen…. In ieder geval, tot gauw!

Liefs, Vera

7 gedachtes over “It’s been a while…

Geef een reactie

