Thankfulness

2016-09-17 04.54.54 2.jpg

Ken je dat? Zo’n moment waarop je ineens zo dankbaar bent voor alles om je heen? Zo’n moment had ik gisteravond toen ik mijn raam uit staarde zoals iedere avond rond 8 uur, wanneer de zon weer ondergaat. Na de hele dag een dikke bewolking te hebben gehad, brak de lucht nu en gaf de zon de wolken de mooiste kleuren.

Met het nummer Fix My Eyes – For King & Country op de achtergrond, probeerde ik de kleuren vast te leggen op camera en tegelijkertijd verwonderde ik me over wat ik zag. Ik voelde me plots zo dankbaar. Dankbaar dat ik de kans krijg om mijn talenten te benutten en daarmee andere mensen kan inspireren. Dankbaar dat ik God mag kennen. Dankbaar dat ik ben wie ik ben. Kortom, dankbaar voor mijn leven.

Zo’n moment had ik vorig weekend ook. Die zaterdag vierde ik mijn verlate verjaardagsfeestje samen met een vriendin voor wat vriendinnen. Ik ben niet zo’n iemand die houdt van onwijs uitgebreide ‘sweet-sixteen’ feestjes. Dat hoeft voor mij niet. Ik kan al genieten van een gourmetsessie en goede gesprekken bij een kampvuur. Al moet ik zeggen dat het meer een luidruchtige en gekke boel was met gesprekken over een hoop onzindingen. Maar goed, dat maakt niet uit. 😉

20160910_223005

Ook toen besefte ik dat ik onwijs dankbaar ben voor de toffe mensen om me heen. Mensen die me inspireren, supporten en begrijpen. Mensen die ik in ‘real-life’ ken en die ik iedere dag zie op school of ergens anders, maar ook mensen die ik via het internet ken. Ik merk dat ik echt geniet van een goed, ophelderend gesprek en dat ik het soms ook gewoon nodig heb.

Dankbaarheid is iets moois, het laat je stilstaan bij wat je hebt en je het leven positief inzien. Er is iedere dag wel iets om dankbaar voor te zijn, en ik denk dat ik me dat veel te weinig besef. Leerpuntje.

Zo, dit was dan weer mijn positieve artikeltje voor vandaag. Ik wil je uitdagen, om net zoals ik deed, gewoon eens je raam uit te staren en een moment te nemen om dankbaar te zijn. Fijne zondag!

Liefs, Vera

2 gedachtes over “Thankfulness

Geef een reactie

