MID #11: Alarm & Terugreis

IMG_3068

Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s!😉 Dit is dag 11, de dag van de terugreis en dus het laatste deel van deze serie.

Deze dag was het alweer tijd om te gaan. De tijd vliegt wanneer je het naar je zin hebt. ’s Ochtends heb ik nog wat laatste foto’s gemaakt van het prachtige uitzicht dat we hadden op het Meer van Galilea.

IMG_3034IMG_3035

Ondertussen, toen we nog aan het inpakken waren, klonk er een alarm door heel het land. Dit was voor de twee minuten stilte die Israël op 5 mei houdt ter herdenking van de Holocaust. Ik was toen niet buiten maar mijn ouders wel en die zeiden dat iedereen ook echt stilstond en gewoon uit de auto stapte, heel bijzonder.

En toen was het tijd om de auto in te stappen, op weg naar het vliegveld. Nog even genieten van de adembenemende omgeving en de leuke mensen. Op het vliegveld zelf moesten we weer door de hele procedure; huurauto wegbrengen, paspoortcontrole, bagage wegbrengen en dan maar wachten totdat je eindelijk naar je gate mag.

Om kwart over drie zou onze vlucht vertrekken, maar uiteindelijk zaten we in het vliegtuig en vertrok hij maar niet. Blijkbaar was er gedoe met de motor ofzo. Tenminste die klonk niet helemaal goed en ze waren ook met allemaal slangen aan het slepen. We moesten bijna nog een nacht overnachten, wat ik misschien helemaal niet zo erg had gevonden ;), totdat we om zes uur eindelijk konden gaan. Dat gevoel wanneer je dan uiteindelijk gaat, opstijgt en de kust van Israël uit het zicht ziet verdwijnen is zo gek.

IMG_3107IMG_3120

Op wat turbulentie na, ging alles goed. Wel was er in tegenstelling tot onze heenreis nu een dicht wolkendek maar ook dat vind ik al mooi om te zien. Oh, en de zon ging onder! Ook heel erg mooi! 😉

IMG_3149IMG_3166IMG_3167IMG_3182IMG_3194IMG_3209IMG_3248

Om half 11 kwamen we aan in België en reden we terug naar huis. Deze thuiskomst was de raarste die ik ooit had meegemaakt. ’s Ochtends liep je nog op Israëlische grond en na een paar uur door de lucht gevlogen te hebben ben je ineens weer thuis. Ik weet niet of je dat gevoel kent, maar het voelde zo gek.

Ik kan in ieder geval terugkijken op een fantastische reis die misschien wel een stukje van mijn leven veranderd heeft. We hebben fantastische plekken gezien en geweldige mensen ontmoet. Wat was dit onwijs gaaf & bijzonder! Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik terugga in de toekomst. Israël, see you soon!

Ik wil jullie onwijs bedanken voor het lezen van deze serie! Ik hoop dat ik je een beetje enthousiast heb mogen maken over dit land! 🙂 Als je nog vragen hebt over Israël, over onze reis of wat dan ook, het vakje waarin je je reactie kunt typen staat hieronder. Oh, en vergeet ook niet te laten weten van je van deze serie vond, ben benieuwd. 🙂

Liefs, Vera

2 gedachtes over “MID #11: Alarm & Terugreis

Geef een reactie

