MID #10: Haifa & Gekke Mac Donalds

IMG_2901Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s!😉 Dit is dag 10!

Vandaag voelde ik me weer veel beter. Gelukkig maar want Haifa had ik niet willen missen! Op onze weg daarheen reden we door Nazareth en zijn we ook even gestopt om te genieten van het uitzicht op deze stad.

IMG_2889

Haifa is een stad aan de Middellandse Zee met de bekende Bahá’ì Gardens. Ik herkende het uitzicht en die tuin van een foto op internet, maar ik had altijd gedacht dat dit in Jeruzalem lag. Whahaha, niet dus. Maar goed, genoten hebben we zeker, want wat is dit een prachtige stad!

IMG_2899IMG_2915IMG_2920IMG_2925IMG_2927IMG_2961

De Jizreël Vallei was de allerlaatste plek die we bezochten, van vandaag maar ook van onze hele reis. Wel bijzonder nu ik er zo over nadenk, want hier zal ook de laatste strijd worden gestreden wanneer Jezus terugkomt. Dit is trouwens ook de plek waar het verhaal van Elia en de Baäl zich afspeelde. Misschien ken je het wel. 😉

IMG_2988IMG_2992IMG_3002IMG_3009IMG_3014

Gek hoor wanneer je dan terugrijdt en weet dat dit je laatste avond zal zijn hier in Israël. Als afsluiter hebben we maar bij de Mac gegeten. 😛 Maar serieus, dat was de enige plek waar ze geen Engels konden spreken. :O Overal spraken ze gewoon Engels en stond alles in het Engels aangegeven, maar nee bij zo’n internationale keten als Mac Donalds niet. Dat is toch best gek, of ligt dat aan mij? Achja, als je maar iets te eten kan krijgen. 🙂

Later deze avond hebben mijn ouders en ik nog een laatste rondje gelopen samen met een geliefde bak citroen-aardbei ijs. Hahaha. Nog even genieten van het uitzicht op het Meer en de mensen hier.

Bedankt voor het lezen!
LOVE, Vera

2 gedachtes over “MID #10: Haifa & Gekke Mac Donalds

Geef een reactie

