MID #9: Pijpekrul & Hanekam

IMG_2861Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s!😉 Dit is dag 9!

Met alles waar ik gisteren wakker mee werd, werd ik ook vandaag wakker. Grrr.. Maar ook vandaag ben ik maar gewoon meegegaan. Als eerste vertrokken we naar Tel Dan, een  natuurreservaat inclusief de resten van de oude stad Dan met zijn offerplaats. Het was daar erg mooi en hier was de Jordaan wél zuiver.

IMG_2749IMG_2752IMG_2766

By the way, wat we hier veel zagen waren schoolklassen, oftewel heel veel tieners en kinderen. Vet irritant, want ze liepen de hele tijd in de weg of voor je/achter je. En de toeristen, just like we were, ontbraken natuurlijk ook niet. Onze tweede stop was bij Caesarea Filippi, de plek waar ze vroeger de god Pan aanbaden. Zo’n gekke plek, vooral ook omdat ik er al zoveel over gehoord had van Kees Kraayenoord.

IMG_2799IMG_2810

Verder op onze weg reden we nog door een Druzendorp en zagen we de berg Hermon. Druzen vormen een aparte bevolkingsgroep en hebben vaak witte dingetjes op hun hoofd.

IMG_2829

De Golan kwam vandaag als laatste aan de beurt. Vanaf de top van deze berg kun je ver kijken in Syrië en Libanon. Apart hoor, om Syrië in te kijken en zelfs een kapotgeschoten dorpje te zien.

IMG_2837IMG_2857IMG_2845IMG_2840IMG_2850IMG_2864IMG_2876

In het restaurantje ernaast heb ik nog een citroen-muntijsje op en toen reden we terug. Wat ik de laatste dagen constant heb, is dat mijn ogen dichtvallen in de auto. Zo vervelend wanneer je helemaal niet wil slapen. Terug thuis aten we in tegenstelling tot de kant-en-klare noedels van gisteravond zelfgebakken pannenkoeken. 

Na het eten zijn we weer het centrum van Tiberias ingegaan. Beetje slenteren en mensen kijken. De perfecte avond. Hier in Israël zijn zoveel verschillende culturen en het blijft een soort van gek, ook al is het niet gek, om ze bij elkaar te zien. Zo zagen we vanavond een Jood met pijpekrullen en een joggingbroekgast met een hanekam met elkaar praten.  Het verschijnsel pijpekrul & hanekam was geboren! 😉

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

Geef een reactie

