MID #8: Dik mormel & Rondjes draaiend speelgoed

IMG_2574Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s!😉 Dit is dag 8!

Vandaag begon niet zo goed. Ik voelde me niet helemaal lekker door een slechte nachtrust en bonkende hoofdpijn. Maar ik ben dan wel weer zo’n iemand die niet thuis wil blijven simpelweg omdat ik niets wil missen. En al helemaal niet van zo’n reis als dit, als je iedere dag weer nieuwe dingen/plekken ontdekt. Dus dan gaan we er maar voor! 🙂 De eerste foto die ik vandaag maakte was onderstaande, waarop je precies een aantal zonnestralen vanachter een wolk op het water zag schijnen. #pretty

IMG_2497

We gingen op weg naar Tabgha, dat is de plaats van het wonder van de vijf broden en twee vissen. Veel was er niet te zien, alleen een kerkje die nog maar half overeind stond door een brand die er ooit gesticht was, en een ‘park/tuin’. Ook kwamen we op deze plek voor het eerst dichtbij het Meer van Galilea. Oh en ik zag een auto van de UN, wat blijkbaar bijzonder is, maar waarvan ik nu nog niet weet wat het precies inhoudt.

IMG_2500IMG_2501IMG_2524

We gingen door naar Kapernaüm, de stad waar Jezus een tijd gewoond heeft, Petrus’ huis stond en een synagoge waar Jezus gepredikt heeft. Van alles waren nog overblijfselen te zien. Ook hier kon je dicht bij het Meer komen en dat hebben we dan ook gedaan. Heerlijk om een tijdje bij te zitten. Ik zag trouwens een gek beest daar! Een groot, dik, vliegend mormel, geen idee wat het is.

IMG_2551IMG_2556IMG_2593IMG_2622IMG_2617

Eenmaal thuis deed ik bij het eten nog verwoede pogingen om een rennend lieveheersbeestje op de foto te krijgen, maar dat wilde niet echt lukken. Maar ik maakte wel een paar uitzichtfoto’s, want die heb ik nog niet genoeg. 😉

IMG_2645IMG_2655IMG_2661

’s Avonds zijn we het centrum van Tiberias ingetrokken. Langs de haventjes, gokhallen met gokkende Joden, magere straatkatten, vele eettentjes, marktkraampjes en rondjes draaiend speelgoed. Bij de parkeerplaats kletsten we nog wat met een groepje studenten, haha, te leuk! 🙂

IMG_2665IMG_2689IMG_2705IMG_2717

Bedankt voor het lezen!
Liefs, Vera

Geef een reactie

