MID #6 Masada & Dode Zee

IMG_2264.JPG

Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s! 😉 Dit is dag 6!

De Masada, daar was het vandaag tijd voor. Maar voordat we deze berg zouden gaan trotseren, zijn we eerst gestopt bij een punt vanaf waar je naar de dode zee kan lopen. Iets wat ons gisteren niet lukte. 😉 Bijzonder hoor zo’n zoute zee. Wat ik ook heel apart vond, was dat je de zwavel uit de tijd van Sodom en Gomorra nog gewoon rook.

IMG_2175
Israel 2016 287<
IMG_2182IMG_2194IMG_2217

Zelf heb ik de Masada niet beklommen, dat vond ik toch iets te zwaar. De kabelbaan beviel mij berer. 🙂 Bovenop deze berg had je allerlei overblijfselen van het paleis van Herodes. En natuurlijk een adembenemend uitzicht over de woestijn, de dode zee en omstreken. Daar hebben mijn moeder en ik gewacht totdat m’n vader naar boven kwam, die besteeg de berg wel lopend.

IMG_2219IMG_2256IMG_2298IMG_2319IMG_2323

Bovenop was het al aardig warm, maar het zweet brak me nog meer uit toen we begonnen met de afdaling. Dat heb ik namelijk wel gedaan, de berg afgedaald. Toen we eindelijk beneden waren was ik echt uitgeteld van alle stenen, trappetjes en steile hellingen. Maar goed weet je, ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk gedaan heb. Ook al ben je kapot als je beneden/boven aankomt, het is een ervaring die je nooit zal vergeten.

IMG_2343Israel 2016 342IMG_2390

Die avond moesten al wat dingetjes opgeruimd worden, want de volgende morgen zouden we vertrekken uit Jeruzalem. Op naar ons volgende appartementje in Tiberias aan het Meer van Galilea!

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

Geef een reactie

