MID #5: Camera kwijt & Mislukte zoektocht

IMG_2002.JPG

Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s! 😉 Dit is dag 5!

De planning was om vanmorgen naar Wadi Quelt, een wadi in de woestijn, maar daar kwam niet zoveel van. Simpelweg omdat het niet te vinden was, tenminste WIJ konden het niet vinden, haha. We hebben wel even gelopen in een soort van rotswoestijn. En serieus, ik was nog nooit in een woestijn geweest, maar dat is echt mooi!

IMG_2015IMG_2029

Omdat we het dus niet goed konden vinden, zijn we daarna maar even naar de dode zee geweest. Althans dat probeerden we. We reden naar een zwembad in plaats van een uitzichtpunt. Maar goed, daar heb ik wel lekker een grote cornetto op :P. En we konden wel de mooie natuur zien. 

IMG_2048IMG_2061

Verder zagen we onderweg ook nog kapotgeschoten huizen en een gebied waar je niet kon komen omdat er nog landmijnen liggen. Dat stond op zo’n geel bordje, die je op die foto hieronder ziet. Best gek.

IMG_2052

We waren vroeg thuis dus besloten we om ’s middags de stad in te gaan met z’n drieën. Ook al was bijna alles al dicht, ik kon nog wel ergens een ijsje scoren.

IMG_2105IMG_2110IMG_2115
#photobomb
IMG_2117IMG_2121IMG_2124

Vandaag was de dag dat de sabbat begon dus op naar de Westelijke Muur. Het was nog veel drukker dan gisteren met allerlei zwarte hoedjes, bonthoedjes, zwarte of beigekleurige pakken en schattige kindjes. Heel indrukwekkend weer hoe uitbundig die mensen toch kunnen zijn. Zo was er een groepje Joden dat begon met zingen, daarna over ging in dansen en even later stond te springen. Je kan daar echt uren naar blijven kijken.

IMG_2159IMG_2162

Terug liepen we langs de muur naar de parkeerplaats waar we al zo vaak gestaan hebben. Trouwens nog even over het autorijden, ze toeteren hier niet normaal vaak! Vanochtend toen we terugreden van de woestijn via Oost-Jeruzalem stond er een lange file op de heuvelrug en iedereen maar toeteren, hahaha. En toen draaiden ze ook nog zodat ze op de andere weghelft kwamen en tegen het verkeer inreden, wauw wat een goed idee :D. Maar goed, ik vind het hier wel wat hebben zo’n chaos. Netzoals dat iedereen deuken in z’n auto heeft. Daar hoef je in ieder geval niet op te letten. 😉

Wat vanmiddag toen we terugkwamen in ons huisje nog wel een ding was, was het fototoestel van mijn ouders. Mijn moeder had alle vakjes van haar tas al goed doorzocht, maar het was nergens te vinden. Ze was er bijna al stellig van overtuigd dat ze hem had laten liggen op de plek waar we de cornetto ophadden, toen ze plotseling een laatste vak opendeed en de camera eruit haalde. Gelukkig maar.

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

2 gedachtes over “MID #5: Camera kwijt & Mislukte zoektocht

Geef een reactie

