MID #4 – Nieuwsgierigheid & Harde muziek

IMG_1863.JPG

Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorkruist met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s! 😉 Dit is dag 4! Deze dag bezocht ik onder andere een indrukwekkend museum en kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

Op de planning stond vandaag Yad Vashem. Een heel mooi en bijzonder opgezet Herdenkingscentrum en Holocaust Museum. Verder hebben we ook nog de bekende ‘grote’ Menora gezien, het Israëlische parlementsgebouw en een plek waar je uitzicht had over bijna heel Jeruzalem en daarbuiten. Oh en we hebben nog een stuk op de taxibaan gereden. Want ja, dat moet je toch ook ooit in je leven wel eens gedaan hebben. 😀

IMG_1922IMG_1938

Om nog even op Yad Vashem terug te komen, dat was echt heel indrukwekkend. Yad Vashem bestaat uit verschillende gebouwen/museums waar slachtoffers worden herdacht en waar informatie over en overblijfselen van de oorlogstijd te vinden zijn. Zo was er tijdens onze vakantie een tentoonstelling van allerlei kinderspullen zoals tekeningen en speelgoed, die van kinderen uit concentratiekampen geweest waren. Vaak stond er dan ook bij van wie het precies geweest was. Heel indrukwekkend.

IMG_1837 IMG_1829
IMG_1838IMG_1852IMG_1875IMG_1882

Yad Vashem ligt heel hoog met dus al een prachtig uitzicht, maar om nog beter zicht te krijgen op de stad en omstreken zijn we naar onderstaande plek gereden. Heel erg mooi!

IMG_1950IMG_1957IMG_1948

Wat de supermarkten betreft, vandaag hadden we niet alleen het ‘probleem’ dat we de helft niet konden kopen vanwege Pesach, ze waren blijkbaar ook allemaal al heel vroeg dicht. Achja, we overleefden het wel hoor. 🙂 Rond het eten werden we opgeschrikt, doordat er ergens in de buurt muziek aanging. En nee, niet zacht en eventjes ofzo maar gewoon lekker luid en wel een kwartier lang. Haha, ik vond het wel wat hebben. Het was van die gezellige muziek, dus ach wat maakt het uit. 🙂 Na het eten ontstond er het idee om Jeruzalem city nog even in te gaan om een kijkje te nemen bij de Jaffapoort en Jaffastreet. Dat wordt altijd bestempeld als één van de gezelligste straten in Jeruzalem. Eenmaal daar aangekomen was het erg druk door een grote stroom Joden die allemaal dezelfde kant op leken te gaan. Nieuwsgierig als ik was, stelde ik voor om ze te volgen. We kwamen uit bij de Klaagmuur waar het een drukte van jewelste was. Ik denk dat we daar zeker wel een uur hebben gestaan. Er valt gewoon zoveel te zien, heel bijzonder.

IMG_1982IMG_1987

En dit was dan alweer dag 4, een dag met weer veel nieuwe indrukken.

Bedankt voor het lezen!

LOVE, Vera

Geef een reactie

