MID #1 – Kuifjevliegtuig & Rommelig supermarktje

IMG_1354

Afgelopen meivakantie heb ik in 11 dagen Israël doorgekruist samen met mijn ouders. In de serie ‘My Israel Diary’ vertel ik over alles wat ik gezien en meegemaakt heb. En dat kan natuurlijk niet zonder de mooiste foto’s! 😉 Dit is dag 1!

In Israël, onbeschrijflijk. Ik kan het me nog steeds niet echt voorstellen dat ik hier nu echt zit. Maar het is zo, en ik geniet zeker! Israël is een niet normaal mooi land! Het vliegen vond ik echt wel even spannend en ook het vliegveld was bijzonder, Zaventum. Zo gek om die ingang te zien waar tijdens de aanslag honderden mensen naar buiten renden. En dan staan er nu ook nog eens zwaarbewapende, onherkenbare militairen. En die eindeloze controles, bizar. Vannacht om 3 uur opstaan was wel een klein dingetje, maar we hadden een mand die ons van de autoparking naast het vliegveld naar het vliegveld bracht die ons wel wakker schudde. 😛 We zaten in een kuifjevliegtuig, in ieder geval, beschilderd met een tafereel uit één van de stripboeken van Kuifje. Het vliegtuig was wel echt bomvol.

IMG_1335.JPG

Zo’n vlucht is echt vreemd, ik had van de stijging en landing verwacht dat het veel spectaculairder zou zijn. Dat viel eigenlijk reuze mee. Ik heb niets gedaan de hele vlucht (4,5 uur), beetje uit raampje gekeken, beetje gefotografeerd.

IMG_1326

IMG_13342

En toen waren we er 15:17 Israëlische tijd. Gelijk al een lekker sfeertje, rust. Paspoortcontrole, bagage ophalen, munt exchange en de huurauto ophalen.

IMG_13792

We reden naar ons allereerste appartementje in Jeruzalem. De westkant, Mount Herzel. We reden er naartoe op een kronkelig weggetje dwars door de bergen. Love the view, dat zal ik nog wel vaak zeggen. 🙂 Oh, en eerst maakten we nog een tussenstopje bij zo’n typisch, rommelig, klein supermarktje. Daar haalden we van alles, zelfs ijsthee. Aangekomen bij ons witte huisje hebben we eerst alles uitgepakt en daarna hebben we nog een klein rondje gemaakt door de stad voordat we naar bed gingen. Wat me gelijk al opviel, is dat in Israël de zon echt vroeg onder gaat! 19:00 uur al!

Bedankt voor het lezen!

LOVE, Vera

Geef een reactie

