A positive mindset

IMG_1122

‘How you discipline your mind and the way you look at things in life is very, very important. Your mind is going to dictate your attitude, and your attitude pretty much dictates your life.’ Jessica Reid

Bovenstaande ‘quote’ komt van één van mijn favoriete YouTubers, Jessica Reid. Zij maakte begin dit jaar deze video, over; ‘How to be happy in 2016?’. Deze video maakte dat ik meer ging nadenken over hoe ik kijk naar gebeurtenissen/dingen en op welke wijze mijn houding daardoor beïnvloed wordt. In dit artikel deel ik wat van mijn gedachten over het thema positiviteit in combinatie met wat onderwerpen uit haar video.

IMG_1105.JPG

Attitude is everything
Een gelukkig leven leiden heeft deels te maken met je houding. Hoe je naar iets kijkt. En dat heeft weer te maken met je ‘mindset’. Wanneer je in alles het goede ziet en dankbaar bent, oftewel een positieve houding hebt, zal je dat een gelukkiger mens maken. Daartegenover, wanneer je alles ziet met een negatieve blik zal je merken dat dat je leven gaat beïnvloeden op een verkeerde manier.

Natuurlijk gebeuren er lang niet altijd leuke dingen en is het soms moeilijk om dankbaar te zijn voor wat je wel hebt. Maar een groot verschil is dat een positieve blik ervoor zorgt dat je gaat kijken naar wat je kunt leren van moeilijke gebeurtenissen en niet naar wat er fout gaat.

IMG_1133

Discipline your mind
Maar hoe verander je dan je houding en je ‘mindset’? Ten eerste, probeer minder te klagen. Klagen is best wel negatief en kan ook echt je stemming veranderen. Probeer eens om als je klaagt over iets ertegenover te zetten wat je er mooi aan vind. En hé, als je een keer een fout maakt, no worries, niemand is perfect dat doen we allemaal! Bedenkt wat je ervan kunt leren en probeer het nog een keer!

Wat ook belangrijk is, is omgaan met mensen die jou inspireren. Mensen die jou motiveren om je doelen te halen en jou helpen om een positief leven te leiden. Wat ook kan helpen is om zo’n video te kijken als ik gedaan heb of een inspirerend boek te lezen. Oh, en wanneer je in een dipje zit en de neiging hebt om over alles negatief te denken, luister dan naar vrolijke, ‘upbeat’ muziek die jou blij maakt. Wedden dat je je dan al beter gaat voelen? 🙂

IMG_1110

Stop comparing
Het is moeilijk om jezelf niet constant te vergelijken met anderen. Vooral door Social Media wordt dat lastiger gemaakt omdat er van alles wordt gedeeld, vooral de mooie dingen van iemands leven. Begrijp me niet verkeerd, er is hier niets mis mee, ik doe er zelf ook aan mee. Maar de kunst is om jezelf en jouw leven er niet te mee gaan vergelijken. Zelf ben ik hier soms best gevoelig voor, vooral een tijdje geleden vond ik dit best wel moeilijk. Ik merk gelukkig dat ik steeds meer leer om me niet te vergelijken met andermans prestaties, uiterlijk, succes en talenten. Ik leer om compleet mezelf te zijn en andere mensen, andere mensen te laten. En dat maakt me zoveel gelukkiger en positiever over mezelf en naar anderen toe!

Zo, dit zijn mijn gedachten over dit thema. Zelf ben ik op dit moment best wel bezig met het veranderen van je ‘mindset’ en daarmee een gelukkiger mens te worden. Daarom kwam ik op het idee om dit artikel te maken en ik hoop dan ook dat je hier iets aan hebt en dat ik je heb geïnspireerd.

Bedankt voor het lezen!
Stay strong & be positive!
LOVE, Vera

2 gedachtes over “A positive mindset

Geef een reactie

