Movie Challenge ’16: Maart

PhototasticCollage-2016-04-17-13-46-10

Oei, het is al 18 april en nu komt pas het overzicht van maart… Ach ja, beter te laat dan nooit, niet waar?  In vergelijking met februari heb ik in maart maar weinig films gezien. Maar van degene die ik heb gezien, waren de meeste heel mooi!

Old Fashioned (2014)

Clay Walsh (Rik Swartzwelder), een voormalige student in een studentengenootschap, baat een antiekwinkel uit in een kleine universiteitsstad in het Midwesten van de V.S. Daar is hij berucht voor zijn verheven en verouderde theorieën over liefde en romantiek, evenals zijn geloof in God. Amber Hewson (Elizabeth Ann Roberts), een vrijgevochten jonge vrouw die het appartement huurt boven zijn winkel, vindt zichzelf verrassend genoeg aangetrokken tot zijn sterke geloof en nobele ideeën, die voor haar nieuw en intrigerend zijn. En Clay, hoewel hij probeert om er tegen te vechten en te ontkennen, kan niet weerstaan aan haar spontane en hartstochtelijke manier van leven. – Moviemeter.nl

Om nog maar even door te gaan met de romantische films, waarvan ik er al veel keek in februari, hier Old Fashioned. Totaal anders dan de vorige maar niet minder mooi. Heel mooi om te zien hoe twee mensen met hele andere ideeen en opvattingen zich toch tot elkaar aangetrokken voelen. Een aanrader!

Flipped (2010)

‘Flipped’ vertelt het verhaal van Juli Baker (Madeline Carroll) en Bryce Loski (Callan McAuliffe). Juli houdt van kippen, zit vaak tijdenlang bovenin haar lievelingsboom voor zich uit te staren en gelooft, vanaf het begin dat ze zijn mooie blauwe ogen zag, dat ze ooit met Bryce zal gaan zoenen. Jammer genoeg voelt Bryce niet zoveel voor Juli. Hij vindt haar zelfs maar een beetje vreemd, want wie houdt er nou van kippen en zit zo lang wat dom voor zich uit te staren in een boom? In groep acht verandert echter alles. Bryce begint Juli toch wel erg leuk te vinden, terwijl Juli begint te denken dat de mooie blauwe ogen van Bryce misschien wel net zo leeg zijn als hijzelf… – Moviemeter.nl

Flipped is zo’n feelgoodmovie waarvan je eigenlijk al weet hoe het afloopt. Ik vind hem redelijk, de verhaallijn is mooi. Alleen hoe het uitgewerkt is vind ik wat minder, er zitten saaie stukken in en het geheel komt soms een beetje kinderachtig over. Flipped heeft mij niet echt overtuigd en ik vind het dan ook geen aanrader.

Big Hero 6 (2014)

Big Hero 6 draait om Hiro Hamada, een wonderkind en robotica-expert. Hij raakt betrokken bij een crimineel plan dat de hectische, hightech stad San Fransokyo dreigt te vernietigen. Met de hulp van zijn beste vriend – de robot Baymax – sluit Hiro zich aan bij een team van onervaren misdaadbestrijders om de stad te redden. Gebaseerd op de gelijknamige Marvel comics. – Moviemeter.nl

Ik heb echt genoten van elke scene in Big Hero 6! Hoewel ik niet altijd houd van zulke animatiefilms, vind ik deze echt geweldig. Big Hero 6 is origineel, zit vol met verrassingen en humor en is zelfs een tikkeltje ontroerend(!).

Allegiant (2016)

Beatrice (Shailene Woodley) en Four (Theo James) besluiten om naar de wereld buiten het hek te reizen. Daar worden ze al snel opgenomen door mysterieuze agenten in dienst van het ‘The Bureau of Genetic Welfare’. Ze ontdekken vervolgens de voor hun nog onbekende waarheid over de wereld waarin ze leven. – Moviemeter.nl

Begin 2016 keek ik de voorgaande delen van de ‘Divergent Series’, en ik was gelijk helemaal om. Niet zo gek dus dat ik deze maand besloot om Allegiant in de bioscoop te gaan bekijken. En wauw, wat een goede film weer! Vol met actie, spanning en science-fiction is ook dit deel zeker weer de moeite waard!

Inside Out (2015)

Opgroeien gaat niet zonder vallen en opstaan, en dat geldt ook voor Riley. Wanneer haar vader een nieuwe baan krijgt in San Francisco, moet ze haar leventje in het Midden-Westen van Amerika achter zich laten. Riley laat zich, net als iedereen, leiden door haar emoties: Plezier, Angst, Woede, Afkeer en Verdriet. De emoties wonen in het Hoofdkwartier, de commandoruimte in Riley’s hoofd, waar ze haar van advies voorzien bij de dagelijkse dingen. Riley en haar emoties hebben moeite om zich aan te passen aan het nieuwe leven in San Francisco, wat leidt tot opschudding in het Hoofdkwartier. Hoewel Plezier, Riley’s belangrijkste emotie, haar best doet om alles positief te houden, ruziën de emoties over hoe ze het beste kunnen omgaan met een nieuwe stad, een nieuw huis en een nieuwe school. – Moviemeter.nl

De andere animatiefilm van deze maand is Inside Out. Ik was er heel benieuwd naar, omdat er overal met veel lovende woorden over gesproken wordt. Teleurgesteld heeft het me zeker niet, ook Inside Out is een aanrader! De personages vind ik zeer aanstekelijk, het verhaal origineel en de diepere betekenis ervan mooi.

Ik weet niet zeker of er voor de maand april ook een MC Overzicht komt, dat komt doordat ik deze maand nog geen films heb gezien. Waarschijnlijk voeg ik april en mei samen. Dan weten jullie dat. 😉

Bedankt voor het lezen!
Liefs, Vera

2 gedachtes over “Movie Challenge ’16: Maart

Geef een reactie

