Cake in een potje

IMG_0827

Misschien ken je dit nieuwste fenomeen al, cake in een potje/kopje. Oftewel mug cake. Laatst kocht ik bij de Xenos twee superleuke doosjes met daarin een recept voor ‘mug cake’. Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!

Very Vanilla
Ik nam twee smaken mee, en één daarvan is deze. Very Vanilla, ook wel vanille. En guys, kijk nou naar dat superschattige doosje! Ze hebben dat toch zooo leuk vormgegeven! Aan de bovenkant van het doosje zit een houten lepeltje, die kun je gebruiken. Zelf heb ik dat niet gedaan. Wanneer je het doosje openmaakt komt er een potje tevoorschijn met het ‘poeder’ waarvan je de cake maakt. Heel erg handig, want dat potje kun je natuurlijk later ook voor andere doeleinden gebruiken!

Cheesecake Lemon
‘Cheesecake Lemon’ is de tweede smaak die ik heb geprobeerd. Deze zit in een zelfde soort doosje als ‘Very Vanilla’, maar wel met een ander patroontje en kleuren. Ook bij deze zit een houten lepeltje inbegrepen en krijg je het ‘poeder’ in een potje.

Allemaal leuk en aardig, maar het belangrijkste is natuurlijk de smaak! Na toevoeging van wat melk en een paar minuutjes in de magnetron (het precieze recept is te vinden op de zijkant van het doosje) is het zo ver, het cakeje is klaar om gegeten te worden!

Een pluspunt vind ik dat de cakejes rijzen tot aan de rand en er heel luchtig uitzien. Zo smaken ze ook, heerlijk luchtig en zacht. Very Vanilla bevat een doodnormale vanillesmaak. Erg lekker, al had van mij de vanille wel iets meer aanwezig mogen zijn. Cheesecake Lemon is mijn persoonlijke favoriet, heerlijk zo’n fris cakeje met vleugjes limoen.

Zoals ik al zei, deze Mug Cake is te koop bij Xenos in deze maar ook nog vele andere smaken.

Bedankt voor het lezen!

LOVE, Vera

Geef een reactie

