Movie Challenge ’16: Februari

collage (3)

Dit was dan al weer de tweede maand van 2016. Wat gaat het toch weer snel! Waar ik in januari vijf films keek, waren dat er in februari veel meer. Ik keek bijvoorbeeld een filmklassieker uit 1986 en ik ging naar de bioscoop. Niet alle films zijn wat mij betreft aanraders, maar ik heb toch een paar hele leuke gezien die ik vandaag met jullie bespreek.

Endless Love (2014)

Verhaal over twee jonge geliefden, David en Jade. Echter, hun passie voor elkaar is voor de ouders van Jade te heftig en haar vader verbiedt David nog langer met haar om te gaan. Uit wanhoop om Jade weer te mogen zien beraamt David een plan dat ernstige consequenties heeft. – moviemeter.nl

Heerlijke film dit! Een typische romantische zwijmelfilm over een liefde tussen twee jongeren uit twee totaal verschillende werelden. En dan heb je ook nog de ouders die hun liefde voor elkaar verbieden. Maar weet je, af en toe kan ik echt genieten van zulke ‘dramafilms’ ook al zijn ze nog zo voorspellend. 😉

Do you believe? (2015)

Matthew (Ted Mcginley) is een pastoor in Detroit. Hij raakt volledig geïnspireerd door een mysterieuze straatprediker die een reusachtig kruis met zich meedraagt. Matthew besluit actie te ondernemen en zijn tocht zal een grote impact hebben op de levens van meerdere individuen, waaronder een dakloze moeder met haar kind, een ambulancemedewerker en een suïcidale jonge vrouw. – moviemeter.nl, filmtotaal.nl

Prach-tig! Een hele bijzondere film over 12 verschillende mensen die op een bepaalde manier bij elkaar komen. Zelfs een tikkeltje ontroerend. Een must see!

The Choice – (2016)

Wanneer Travis (Walker) zijn nieuwe buurvrouw Gabby (Palmer) ontmoet, springt er direct een vonk tussen de twee over. In eerste instantie lijkt het onschuldig, zeker omdat Gabby een lange relatie heeft met Ryan (Welling). Naarmate de tijd verstrekt worden Gabby en Travis echter steeds hechter en komt Gabby voor een dilemma te staan: kiest ze voor Ryan of voor Travis? Wanhopig besluit ze het huis te ontvluchten. Een beslissing die haar leven en dat van Travis voorgoed zal veranderen. Weet hun liefde uiteindelijk te overwinnen? – cinemagnus.nl

Op de blog van Tedje, won ik kaartjes voor ‘The Choice’, de nieuwste verfilming van het originele boek van Nicholas Sparks. Superleuk! Ik was heel erg benieuwd aangezien ik zijn andere films ook heel mooi vind. Samen met mijn moeder ben ik hem gaan bekijken in de bioscoop. Ook dit is weer een typische Sparks film met een prachtig landschap, een onmogelijke liefde en knappe hoofdrolspelers. Die trouwens zeker talent hebben! Ondanks dat hij misschien redelijk voorspelbaar is vind ik hem heel tof!

Naast het maandoverzicht kun je ook hier op de hoogte blijven van alle films die ik kijk!

Dit was het voor deze maand, bedankt voor het lezen!

LOVE, Vera

Geef een reactie

