55 random questions tag

IMG_0420.jpgHet is weer eens tijd voor een tag waarmee jullie mij wat beter leren kennen. Van oorsprong is dit een tag met 100 vragen, maar dat is wel extreem veel. Er gaat een versie in blogland rond bestaande uit 55 vragen, en die leek me eigenlijk wel leuk! Als nog best wel lang, dus ga er even lekker voor zitten! 😉

1 – Pak het boek dat het dichtste bij je ligt, ga naar pagina 18 en zoek regel 4.
‘Op een regenachtige woensdag meldde ik me’ (Context: ..met meer dan honderd andere geïnteresseerden op het Nederlandse afdelingskantoor van de organisatie.) Afkomstig uit het boek ‘Overspoeld’ van Gideon Samson.

2 – Strek je linkerarm zo ver uit als je kan. Wat kan je aanraken?
Mijn twee ‘whiteboarden’ die grijs zijn btw, met veel inspirerende quotes! Zie de foto hier ergens onderin! 😉

3 – Wat deed je voor je deze tag begon in te vullen?
Ik heb een paar opdrachten voor mijn literatuuranalyse voor Nederlands gemaakt. Het boek ‘Overspoeld’ van hierboven, is het boek waar ik mijn verslag over maak. Verder is het een rustige vrijdagavond waarin ik ook wat blogs heb gemaakt, gegeten en ik ga zo de Sims doen of Netflix/YouTube kijken denk ik.

4 – Gok hoe laat het is zonder op de klok te kijken. Zat je in de buurt?
21:13, hahaha wauw bijna goed! Het is 21:14 En nee, ik heb niet gekeken hoor. 😉

5 – Wat hoor je op het moment?
Hollyn – Alone. Vet nummer, pas ontdekt! Voor de rest alleen de wind die om ons huis raast.

6 – Wanneer ben je voor het laatst buiten geweest? Wat deed je toen?
Om 4 uur/half 5 ongeveer. Toen was ik uit en kwam ik naar huis. Echt te laat voor een vrijdagmiddag, maar gelukkig heb ik volgende week een nieuw rooster! 🙂

7 – Heb je gedroomd afgelopen nacht?
Nee, volgens mij niet. Ik kan het me in ieder geval niet meer herinneren.

8 – Wanneer heb je voor het laatst gelachen? Waarom?
Uhh, ik denk op school met vriendinnen in de pauze ofzo. Niet echt om een specifieke reden.

9 – Wat hangt er op de muur van de kamer waar je in bent?
Ik ben nu in mijn slaapkamer, en afgezien van het behang hangt er van alles aan de muur. Die ‘whiteboarden’ dus, een kast, plankjes met planten, kaarten, posters, een cd-rek, een spiegel en nog veel meer. Eigenlijk heb ik niet echt veel muur over waar niets hangt.

10 – Vertel iets over jezelf wat de meeste mensen niet weten
Phoe, dat is lastig… Niet dat ik een open boek ben, integendeel, juist niet. Maar ik denk dat weinig mensen weten hoeveel voldoening ik haal uit een verslag maken, en vooral het af hebben. Ik vind dat heeerlijk, tegenwoordig moet ik veel lange verslagen/werkstukken maken en wanneer dat dan eindelijk af is, kan ik zo blij zijn! Love it! Afgezien van dat ben ik ook een perfectionist als het daarom gaat, dat is dan weer een mindere kant.

11 – Houd je van dansen?
Als niemand het ziet, dan wel. Maar in het openbaar eigenlijk niet. Op een festival ofzoiets ben ik meer de springer. 😀

12 – Zou je het ooit overwegen te emigreren?
Uhmm, nee dat denk ik niet. Ik zou nog wel heel graag veel meer van de wereld willen zien, maar permanent emigreren, nee dat niet. Ik blijf liever in ons oude vertrouwde Nederlandje.

13 – Door wie ben je het laatst gebeld?
Jaa, top heb ik net een week geleden m’n oproepinfo verwijderd. Je hoort het al, ik wordt echt bijna nooit gebeld. Waarschijnlijk is de laatste mijn vader of moeder geweest.

IMG_0250

14 – Wat heb je als laatste gedownload op je computer?
Een Word bestandje voor Engels voor school!

15 – Laatste keer dat je in een zwembad zwom?
Dat is al zo lang geleden, dat ik het simpelweg niet meer weet. Ik houd echt helemaal niet van zwemmen..

16 – Luister je op het moment naar muziek?
Nu net niet meer, maar een paar minuten geleden wel. Ik begon met een liedje van Capital Kings en toen heb ik gewoon YouTube verder laten bepalen wat ik luisterde, met dat automatisch een nieuw liedje aanzetten.

17 – Welke kleur is de vloer van je slaapkamer?
Ik heb laminaat, lastig uit te leggen, maar het is een soort van grijs/wit. Niet egaal in ieder geval.

18 – Als je iets kon veranderen aan je kamer ( ook al is het niet handig of mogelijk), wat zou het dan zijn?
Ik heb mijn kamer recentelijk compleet veranderd, dus er niet echt iets wat ik nu zou willen veranderen. Ehh, misschien een tweepersoonsbed? Dat lijkt me wel erg lekker.

19 – Wat is het laatste wat je hebt gekocht?
Een cream blush van Miss Sporty en de Falsh Lash Effect mascara van Max Factor, samen voor €13,- bij Etos!

20 – Ooit op een motor gereden?
Nee, nog nooit! Lijkt me best wel eng, eerlijk gezegd.

21 – Ken je alle woorden van je eigen taal?
Nee, dat kan ook bijna niet met mijn 15 jaartjes levenservaring. Ik houd wel heel veel van talen en het lijkt me ook heel gaaf om een grote woordenschat te hebben, maar die ben ik al aardig aan het opbouwen.

22 – Waar denk je als eerste aan als je ’s morgens wakker wordt?
Dat ik weer verder wil slapen, wat ik die dag moet doen en hoe laat het is.

23 – Van wie heb je het laatste sms’je/whatsappje ontvangen?
Van een whatsappgroep met allemaal meiden waar ik in zit. Wij kennen elkaar van HuisvanBelle, en het gesprek ging over welke studie je later wil doen.

24 – Hoe laat ga je naar bed?
Dat verschilt nogal, doordeweeks ga ik meestal om 22:00/22:15 naar boven en ga ik rond 22:30/22:45 slapen. In het weekend soms om 23:30, dan weer om 00:00 of om 00:30.

25 – Ben je donor?
Nee, ik weet ook niet of ik dat wel zou willen.

26 – Met wie heb je het laatst avond gegeten?
Met ons gezin! Mijn vader, moeder en mijn zusje dus. We aten friet!

IMG_0429

27 – Is het glas half leeg of half vol?
Half vol! Mijn glas dat nu op tafel staat is leeg, daar zat trouwens DubbelFriss Peer, Witte druif, vlierbloesem in. Heel erg lekker!

28 – Wat is het verste weg dat je ooit ben geweest?
Tsjechië! Maar ik wil zeker nog meer van de wereld zien, dus dat ik nog verder weg ga, is wel zeker.

29 – Heb je ooit een troffee/beker gewonnen?
Jazeker! Een paar jaar geleden zat ik op badminton en in die periode heb ik twee prijzen gewonnen. Eerste en derde.

30 – Heb je ooit een schooluniform moeten dragen?
Nee, ik hoop ook niet dat dat ooit hoeft. Ik draag liever mijn eigen kleding, maar aan de andere kant heeft het wel een voordeel, namelijk dat je nooit meer ‘kledinguitzoekstress’ hebt. 😉

31 – Typ je op een touch toetsenbord?
Op dit moment niet, maar dat doe ik natuurlijk best wel vaak op mijn mobiel.

32. Wat ligt er onder je bed?
Helemaal niets, ik ben eerder een stapelaar op mijn bed, haha.

33 – Geloof je in liefde op het eerste gezicht?
Hmm, lastige. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus ik kan er niet zo veel van zeggen. Maar ik denk dat je pas van iemand gaat houden als je diegene beter leert kennen, je kent een persoon niet gelijk na één blik.

34 – Hoe laat sta je op?
Doordeweeks rond half zeven/zeven uur als ik het eerste moet beginnen. Zaterdag slaap ik meestal uit, tot ongeveer 10 uur/half 11.

35 – Hoe heette je eerste huisdier?
Ik heb werkelijk waar geen idee, mijn eerste huisdier was een wit konijn die ik kreeg voor mijn achtste of negende verjaardag. Echt erg eigenlijk maar jaa… shame on me…

36 – Hoe voel je je op dit moment?
Wel goed eigenlijk! Afgezien van het feit dat ik het druk heb voor school en ik verkouden ben, gaat alles wel goed. Ik heb loop goed op schema qua school, dus ik ben tevreden!

37 – Waar denk je het meest over na?
Over school, planning, mijn blog en de toekomst. Ik denk veel na over wat ik later zou willen doen en wat Gods plan voor mijn leven is.

38 – Als je de loterij had gewonnen, hoe lang zou je wachten om het te vertellen?
Haha, ik denk bijna gelijk aan mijn ouders. Vriendinnen ook wel vrij snel en de rest van mijn familie duurt waarschijnlijk wat langer.

39 – Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien?
Exodus – Gods and Kings, en zaterdag ga ik naar The Choice!

IMG_0228

40 – Zing je onder de douche?
Af en toe, maar dat is dan meestal een beetje geneurie of een paar zinnen.

41 – Wat doe je als je je verveelt?
Ik verveel me niet zo heel vaak, maar dan ga ik fotograferen, veel social media checken, lezen, YouTube filmpjes of Netflix kijken, Sims spelen, bloggen, blogs van anderen lezen en nog veel meer.

42 – Wat wilde je vroeger worden?
Bakker, architect, dierenarts, juf, archeoloog, echt heel erg veel, haha!

43 – Wat was eerder: de kip of het ei?
God schiep kippen, dus zeker weten de kip!

44 – Hoeveel sleutels zitten er aan je sleutelbos?
Twee huissleutels, een kluissleutel, schuursleutel en nog een paar random sleutels waarvan ik geen idee heb waar ze op passen.

45 – Welke auto rijd je?
Was het maar waar dat ik al auto reed, dan had ik heel dat proces van m’n rijbewijs halen ook al gehad. Maar nee, over een aantal jaar pas.

46 – Wat zijn je beste lichamelijke punten?
Wat een vraag, haha. Lastig zeg, maar ik denk mijn handen, -klinkt dat raar?- mijn ogen, lengte en ik ben meestal ook best tevreden over mijn huid.

47 – Wat zijn je beste karaktereigenschappen?
Ik heb oog voor een ander, ben betrouwbaar en ik heb inlevingsvermogen.

48 – Wat zijn je favoriete boeken?
Die heb ik eigenlijk niet echt, ik lees serieus van alles.

49 – Wat is je favoriete tijd van de dag?
Op normale schooldagen, ’s avonds als ik klaar ben met huiswerk. Dan heb ik tijd om dingen te doen die ik leuk vind. In het weekend meestal ook ’s avonds, je hoort het al, ik ben een avondmens. 🙂

50 – Hoe ver van je geboorteplaats woon je?
Ongeveer 25 tot 35 kilometer, best wel veel dus.

51 – Ben je een vroege vogel of een nachtmens?
Zoals ik net al zei, een nachtmens! Ik heb echt een hekel aan vroeg opstaan, dan functioneer ik ook het slechtst.

52 – Kun je je neus aanraken met je tong?
Nope!

53 – Na hoeveel keer overgaan neem je de telefoon op?
Ik wordt echt bijna nooit mobiel gebeld, en meestal neemt één van mijn ouders de huistelefoon op. Als ik wel wordt gebeld, dan neem ik vrij snel de telefoon op als ik er tenminste dicht bij ben.

54 – Wat voor baantjes heb je gehad?
Geen, op het af en toe oppassen na, dat doe ik nog steeds wel eens. Ik zou best een baantje willen, maar op dit moment is het gewoon niet haalbaar met school enzo.

55 – Nieuwe en spannende dingen die je zou willen delen?
Ik ben bezig met een paar leuke nieuwe dingen voor mijn blog! Daar zien jullie deze maand veel meer van, en sommige dingen zijn al online gekomen!

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

Geef een reactie

