Movie Challenge ’16: Januari

PhototasticCollage-2016-02-03-21-44-54Jaja, het allereerste maandoverzicht van de Movie Challenge! De films die ik deze maand gekeken heb, zijn heel uiteenlopend, maar vond ik bijna allemaal aanraders, dit is wel heel toevallig, want het gebeurt niet vaak dat ik zo veel goede films kijk. Kijken jullie mee naar wat ik gekeken heb? 😉

Spijt! (2013)

Jochem (Stefan Collier) heeft het niet makkelijk op school. Hij wordt gepest door het gemene vriendengroepje van Sanne en zijn klassenleraar is veel te druk met populair doen voor de scholieren. Alleen klasgenoot David (Robin Boissevain) ergert zich hardop aan het pesten, maar tijdens een klassenfeest heeft hij alleen oog voor Vera (Dorus Witte). De pesterijen lopen dan zo erg uit de hand dat Jochem de volgende dag niet meer thuis komt…

Ik begon deze maand/jaar met een bekende film die ik ook al een keer eerder heb gezien, Spijt! Hij grijpt me telkens weer aan als ik hem zie, heel indrukwekkend! Als je hem nog niet gezien hebt, zeker even doen! Ik vind dit oprecht één van de beste Nederlandse films.

Cinderella (2015)

Cinderella (Lily James) is een weeskind dat door haar stiefmoeder (Cate Blanchett) en stiefzussen (Sophie McShera en Holliday Grainger) onrechtvaardig wordt behandeld. Op een dag ontmoet ze in het bos een charmante vreemdeling met wie ze zich gelijk verwant voelt. Wanneer de koning een open uitnodiging voor een feest stuurt naar alle vrouwen van het land, hoopt ze dat de vreemdeling ook van de partij is. Maar haar stiefmoeder verbiedt haar te gaan en verscheurt Cinderella’s jurk.

Het bekende sprookje Assepoester is in een nieuw jasje gestoken en daar is deze film uit komen rollen, ik vind het heel erg leuk vormgegeven! Ik heb me geen minuut verveeld met het kijken, zeker een aanrader! Ik vind het trouwens ook heel leuk hoe ze een kleine boodschap hebben verwerkt, Have courage and be kind!

War Horse (2011)

‘War Horse’ volgt een jongeman genaamd Albert (Jeremy Irvine) en zijn paard Joey. Hun band wordt verbroken wanneer Joey verkocht wordt aan het leger en meegenomen wordt voor het gebruik in de Eerste Wereldoorlog. Ondanks dat Albert nog te jong is om zich in te schrijven voor het leger, besluit hij toch naar Frankrijk te gaan om zijn vriend te redden.

Ik vond dit een hele mooie, en ook tikkeltje ontroerende film. Het is prachtig om te zien hoe sterk een band met een paard kan zijn, en zelfs als je hem kwijtraakt blijft die band bestaan. Ik zal nog niets verklappen over het eind.. 😉

Insurgent (2015)


Insurgent legt de balk nog hoger voor Tris, als ze in de ruïnes van het futuristische Chicago op zoek gaat naar antwoorden. Tris (Shailene Woodley) en Four (Theo James) zijn nu vluchtelingen, opgejaagd door Jeanine (Kate Winslet), leider van de machtswellustige Eruditie-factie. In een race tegen de klok moeten ze uitvogelen waarom de familie van Tris zich opofferde en waarom de leiders van Eruditie alles doen om hen tegen te houden. Nagejaagd door beslissingen uit het verleden, maar wanhopig haar geliefden te beschermen, moet Tris, met Four aan haar zijde, de ene na de onmogelijke uitdaging zien te overkomen.

Ik ben tamelijk laat met het kijken van The Divergent Series. Divergent heb ik afgelopen december gezien en die vond ik heel erg gaaf! Dus was het deze maand tijd voor het vervolg, Insurgent! En wauw, als je deze films nooit gezien hebt, ga dat zeker even doen! Ze zijn echt heel erg gaaf en prachtig in elkaar gezet!

So Undercover (2012)

Wanneer de FBI Molly Morris (Miley Cyrus) inhuurt om undercover te gaan bij een studentenvereniging moet zij veranderen van een taaie privédetective in een geraffineerd, stijlvol universiteitsmeisje. Ze moet de dochter beschermen van een grote maffioso. Met meerdere verdachten op haar lijst ontdekt Molly onverwachts dat niet iedereen is wie men lijkt te zijn, inclusief zijzelf.

Deze film kenmerkt zich door een combinatie van een detective en zo’n typische ‘Amerikaanse highschoolfilm’. En dat kan ik wel waarderen! Hele toffe film!

Vervolgens heb ik deze maand ook nog ‘The Duff’ gezien, deze film vond ik wel aardig. Ik vond de boodschap wel mooi, die luidde namelijk dat ook al krijg je veel labels opgeplakt van anderen, dat alleen jij jezelf kunt definieren. Maar de film in het algemeen vond ik niet zo heel mooi of bijzonder. Niet echt een aanrader dus.

Naast het maandoverzicht kun je ook hier op de hoogte blijven van alle films die ik kijk!

Dit was het voor deze maand, bedankt voor het lezen!

LOVE, Vera

Bronnen: filmtotaal.nl, moviemeter.nl

 

Geef een reactie

