Op zoek naar een nieuwe camera #2: Criteria en verschillende merken

digital-camera-349873_640

Heeei!

Hier ben ik weer met een update over mijn camerazoektocht! De vorige keer ben ik gebleven bij de verschillende camera’s die je hebt, nog niet gelezen? Klik dan hier! Vandaag ga ik het hebben over mijn keuze daartussen, mijn criteria en de verschillende merken. Lees snel verder!

Waar ik deze weken wel ben achter gekomen, is dat een camera kopen niet zo makkelijk is. Vooral niet als je er niet zo veel verstand van hebt, zoals ik. Ik heb dan ook niet echt een keuze kunnen maken tussen een systeem- en een spiegelreflex. Wel neig ik naar een systeemcamera, maar toen ik wat zat te zoeken, zag ik ook hele mooie en goede denk ik spiegelreflexcamera’s voor een niet al te hoog prijsje. Ik wil namelijk geen camera van over de 1000 en eigenlijk ook niet over de 500 euro.  Andere criteria van mij zijn:

  • Hij moet goed kunnen filmen
  • Een draaibaar schermpje vind ik handig, maar hoeft niet perse
  • Hij moet niet te zwaar in gewicht zijn
  • Automatisch scherpstellen vind ik ook handig
  • Makkelijk in gebruik voor een beginner, maar wel met veel meer functies dan een simpele compactcamera
  • En dus niet duurder dan 500 euro, liefst nog wat goedkoper eigenlijk

Dat waren eigenlijk de belangrijkste criteria die ik heb bedacht na aanleiding van wat rondzoeken op internet. Dit maakt het zoeken misschien wat makkelijker dacht ik, maar nog steeds zijn er veel camera’s die hieraan voldoen.

Een ander vraagstuk is, welk merk ik nou het beste kan nemen. Je hebt bekende merken als Nikon, Canon en Sony maar ook Panasonic, Olympus en meer. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik al een lichte voorkeur heb voor een Canon. Vooral omdat die over het algemeen goed bekend staan, en veel mensen/bloggers die hebben. Als ik voor een Canon zou gaan, kies ik er waarschijnlijk één uit de EOS …D lijn. Die lijn bestaat uit digitale spiegelreflexcamera’s maar ze staan wel als goed voor beginners bekend.

Kortom, ik ben weer wat wijzer geworden maar nog steeds vind ik het erg lastig. Ik weet nu wel beter wat ik wil, en waarschijnlijk dus ook welk merk.

Als jij trouwens nog een tip of aanrader hebt, laat hem achter in de comments! 🙂

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

Geef een reactie

