Op zoek naar een nieuwe camera #1: Internetzoeken en Beautybloggers

191147-33505

Heeei!

Vandaag start ik een nieuwe serie; ‘Op zoek naar een nieuwe camera’ wat zoals de naam al zegt, gaat over mijn zoektocht naar een nieuwe en kwalitatief goede camera. Het leek me leuk om mijn bevindingen, ontdekkingen en het uiteindelijke resultaat te delen met jullie. En vandaag dus deel 1: Internetzoeken en Beautybloggers. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Ik zat al een tijdje na te denken over een nieuwe camera, dit omdat ik tegenwoordig wat meer foto’s maak en ik het leuk vind om te experimenteren met de instellingen. Ik heb nu een simpele digitale camera met van die standaard functies, maar eigenlijk vind ik het wel leuk om een mooie, kwalitatief goede camera aan te schaffen. Ook voor mijn blog zou het een uitkomst zijn, omdat ik nu steeds vaker zelf foto’s maak. Maar die foto’s maak ik met mijn mobiel of die digitale camera, maar daarvan is de kwaliteit eigenlijk niet zo goed. Al met al genoeg redenen om op zoek te gaan naar een nieuwe camera.

Alleen heb ik één probleem, ik weet niet veel af van camera’s en ik had dus geen idee waar ik moest beginnen. Ik ben dus maar gewoon wat op internet rond gaan struinen. Op een gegeven moment kwam ik op het geniale idee om eens op wat andere bekende blogs te gaan zoeken wat voor camera’s zij gebruiken. Vooral beautybloggers hebben meestal een goede kwaliteit camera om hun producten zo goed mogelijk op de foto te krijgen. Na wat gezoek op Teske.nl kwam ik op een artikel over camera’s. Daar stond in dat er drie soorten zijn:

  • Systeemcamera’s
  • Spiegelreflexcamera’s
  • Compactcamera’s

De camera die ik nu heb is een compactcamera. Ik wil een andere dus ging ik nog wat verder zoeken op het internet om nou de specifieke verschillen te vinden tussen een systeemcamera en een spiegelreflexcamera. Ik kwam op deze site en deze. Die leggen duidelijk uit wat het verschil is. Als ik het goed begrijp bestaat het grootste verschil dus vooral uit de manier hoe de camera is opgebouwd. Een spiegelreflex is zwaarder en groter door de ‘zoeker’ die erbovenop zit. Een systeemcamera daarentegen is een stuk compacter en lichter maar heeft gewoon een beeldschermpje waar je op kijkt als je een foto maakt. De prijs speelt ook een rol, systeemcamera’s zijn meestal een stuk goedkoper dan een spiegelreflexcamera.

Al met al weet ik nu welke soorten camera’s er zijn en weet ik nu redelijk wat het verschil is tussen een systeemcamera en een spiegelreflexcamera. We zijn dus een stapje verder bij mijn einddoel!

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

2 gedachtes over “Op zoek naar een nieuwe camera #1: Internetzoeken en Beautybloggers

Geef een reactie

