Boeken Tag: Dit of Dat

tumblr_static_tumblr_static_eu86vpebaigwgocgs04s88k4w_640 (2)

Heeei !

Van tags maar ook van boeken kan ik geen genoeg krijgen! Oftelwel meer dan genoeg redenen om deze tag in te vullen, en dat heb ik gedaan! Dit is de boekentag!

1 – Audioboek of een echt boek?

Zeker een echt boek! Ik houd helemaal niet van audioboeken en heb veel liever een tastbaar iets in handen:)

2- Fictie of non-fictie?

Non-fictie, verhalen die echt gebeurd kunnen zijn en waarin ik me goed in de hoofdpersoon kan verplaatsen trekken me heel erg!

3- Eenmalig boek of een trilogie?

Tja, dit is een lastige. Soms is een eenmalig boek zo mooi dat ik het gewoon jammer vind dat er (nog) geen vervolg op is. En ik heb ook een paar hele mooie series gelezen die me vanaf het eerste tot het laatste boek pakten. Maar ik heb ook niet altijd zin om hele series te lezen en vind het soms leuker om op zichzelfstaande boeken te lezen. Dus eigenlijk allebei !

4- Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?

Eigenlijk lees ik nooit recensies van boeken voordat ik ze koop of leen bij de bieb. Dus de tweede keuze voor mij!

5- Zachte of harde kaft?

Dat maakt me niet zo heel veel uit, als een boek goed is dan maakt de kaft me ook niet uit 😉 Maar als ik toch moet kiezen ga ik voor harde kaft.

6- Geleend of gekocht?

Hier kies ik voor geleend! Ik leen heel veel boeken bij de bibliotheek bij ons in de buurt en dat vind ik toch wel heel fijn werken. Ik heb wel een heel aantal boeken die echt van mij zijn thuis hoor. Maar die heb ik ook vooral gekregen en niet zelf gekocht 🙂 En meestal als ik een boek krijg of koop lees ik het ook maar één keer, ik weet niet maar als ik nog herinner hoe een boek gaat (en dat herinner ik me eigenlijk altijd nog heel goed) heb ik geen zin om het nog een keer te lezen.

7- Boekenwinkel of online?

Van de weinige keren dat ik een boek koop, doe ik dat altijd in een boekenwinkel. Maar eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit 🙂

01-reading-a-book-1

8- Romantisch of actie?

Eigenlijk allebei wel, maar meestal neig ik meer naar de romantische boeken. Wegzwijmelen bij een romantisch drama, heerlijk!

9- Lezen in een knusse omgeving of in de zon?

Oee, dit is ook een lastige. Als de zon schijnt en het is lekker weer om buiten te zitten, dan het liefst in de zon! Maar bij regenachtig- of winterweer is in een knus hoekje ook wel erg fijn!

10-  Warme chocolademelk of koffie?

Geen van beiden! Ik ben niet zo’n warmedrankjes liefhebber.

11- Harry Potter of Twilight?

Ook geen van beiden! Ik houd totaal niet van dit soort boeken, sorry 😉 !

12- Verzonnen of de echte wereld?

Ehmm, dan ga ik voor de echte wereld denk ik ! Ik vind het erg leuk als ik me goed in een persoon kan inleven en als gebeurtenissen echt plaats kunnen vinden.

Geef een reactie

