De 5 mooiste blogs die ik heb gelezen #1

7030438-macro-dandelions-grass-flowers-nature

Heeei!

Naast dat ik een eigen blog heb, volg ik ook veel andere blogs. En de afgelopen tijd heb ik daar veel inspirerende en herkenbare posts gelezen die ik graag met jullie wil delen. Daarom vandaag een blog over de 5 mooiste blogs die ik de afgelopen tijd heb gelezen. Toevallig zijn ze vandaag allemaal van eo.nl/beam, een website die ik iedere dag check. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor;)

beam6

Jezusclubje

Maar ik geloof dat dezelfde Jezus die een heel stadion doet springen, ook mee naar huis gaat met iedereen. Hij belooft dat Hij dezelfde is, gisteren, vandaag en voor eeuwig (Hebreeën 13:8). Dus de Jezus van zaterdag is op maandag nog steeds dezelfde. Jezus is bij je. Jezus is.

Deze gastcolumn op beam, geschreven na de EO-Jongerendag, vind ik ontzettend mooi en helemaal waar. Het is inderdaad lastig om als je thuis komt van een geweldige dag zoals de EO-Jongerendag even van Jezus te getuigen. Maar Jezus belooft dat Hij bij je is. Hij gaat met je mee naar huis.

beam4

Life’s good

En toch zou ik er meer van willen genieten. Want op de een of andere manier ben ik altijd zo druk met van alles en nog wat, dat ik niet de rust vind om blij te zijn met dat goede leven dat ik leid.

Deze column gaat over dankbaarheid, en is voor mij heel herkenbaar. Want ook ik zou meer moeten genieten van het goede leven dat ik leid. En natuurlijk doe ik dat wel, maar dat is dan meestal van de ‘grotere dingen’ maar het is ook zo belangrijk om te genieten van de kleine, alledaagse dingen. Zoals de zon die iedere dag weer opkomt, de maaltijden die iedere dag weer voor je neus staan en nog zo veel meer. En zoals Remko aan het einde van zijn column ook zegt: ‘Want het is niet iets dat ik verdien of waar ik recht op heb. Nee, het is me gegeven en alleen al daarom zou ik een stuk dankbaarder moeten zijn.’

beam5

Oortjes uit

Mijn bestemming nog onbekend, vind ik stukjes Jezus richting die bestemming. Wat die is, weet ik nog niet. Maar God is daarvan de oorzaak, Opwekking was de herinnering en alles wat daarna komt, is het vervolg. Met het thema van Opwekking had ik niet zoveel, maar of ik nou als bevroren hark al toe ben aan een wandelstok of niet: Gods Geest verbindt inderdaad generaties. En dat kost soms niets meer dan het uitdoen van je oortjes.

Je oortjes wat vaker uitdoen en oog hebben voor de mensen om je heen. Best lastig soms. Maar wel zo belangrijk. Want zoals je in deze column leest kunnen er dan mooie dingen gebeuren wat je van te voren helemaal niet verwacht had.

beam

De christelijke-festival-kater

Je moet leren om je eigen kerk te accepteren. Als je je echt thuis voelt in je eigen kerk en je er graag komt, zal je het ook niet erg vinden om er na een christelijk festival weer heen te gaan. Zo ‘simpel’ is het.

Dit is voor mij heel herkenbaar. De symptomen van deze ‘kater’ heb ik allemaal. Maar de oplossing ligt ook voor de hand. Het draait allemaal om acceptatie. Klinkt simpel. Laat ik daar maar eens mee aan de slag gaan.

beam7

‘Pap, wat aan mij maakt jou trots?’

Een tijdje geleden was het Vaderdag en kwam ik dit filmpje tegen. Wow, zo mooi. De moeite waard om te bekijken.

Voor ik dit artikel afsluit, wil ik jullie nog een liedje meegeven. Dat liedje gaat over dankbaarheid en aangezien ik hier eigenlijk twee columns in heb zitten die daar over gaan vond ik het toepasselijk.

En dat was het al weer!

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Vera

‘Welke column vind jij het mooiste?

Geef een reactie

