Filmreview: The best of me

7878

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik een filmreview voor jullie van ‘The best of me’, het verfilmde boek van Nicolas Sparks. Nicolas Sparks ken je misschien van de films ‘Dear John’ en ‘The notebook’. Ook deze film is weer zo’n romantische dramafilm. Ik was er erg benieuwd naar, aangezien ik wel van dit genre houd, en ik de andere films van Nicolas Sparks die ik gezien heb, ook wel erg mooi vind.

BOM-SocialGraphic1

De film gaat over Amanda en Dawson, die in hun tienertijd hopeloos verliefd op elkaar waren. Na vele jaren zien ze elkaar terug op een begrafenis en halen ze vele herinneringen op en bloeit de liefde natuurlijk tussen hen weer op ondanks de littekens uit het verleden. Inmiddels is Amanda getrouwd maar voelt zich helemaal niet gelukkig.

Hoe en waarom hun contact verwaterd is wordt verklaard in de film met behulp van flashbacks. Daarin zie je hoe de jonge Dawson ( Luke Bracey) mishandeld wordt door zijn criminele vader en wegvlucht. Uiteindelijk komt hij terecht bij de oude weduwnaar Tuck (Gerald McRaney). In zijn schooljaren ontmoet hij Amanda (Liana Liberato), op wie hij verliefd wordt. Amanda weet hem te verleiden tot een afspraakje en dat is het begin van hun relatie. Een relatie die natuurlijk geen stand kan houden, omdat Amanda uit een rijk milieu komt en hij opgegroeid is met een criminele familie. Maar daar trekken de twee zich niets van aan.

maxresdefault

Hoe en waarom hun contact dan toch verwaterd is kom je als kijker niet helemaal achter, dat vind ik tevens ook een sterk punt aan deze film, ze houden de spanningsboog hoog. Desondanks zijn sommige delen van de film wel voorspelbaar en zitten er cliché stukken in. Het einde van de film is tragedisch en ook wel voorspelbaar. De rollen van Amanda en Dawson worden gespeeld door James Marsden en Michelle Monaghan., die een goede prestatie leveren net zoals de andere acteurs.

75

Al met al is dit een leuke film voor vrouwen (en mannen) die van romantische films houden, het is geen moeilijk verhaal met een diepere laag dus heel geschikt voor een avondje ontspanning. De film houdt je vast tot het einde en is naar mijn mening dus zeker het kijken waard.

Trailer:

Bedankt voor het lezen!

XVera